onsdag 3. juli 2013

Hornindal Rundt forhåpentligvis...


I de tre ukene etter Marka24 har all treningsfokus vært på Hornindal Rundt, i praksis 10 gode treningsdager midt i perioden, restitusjon ellers. Dette blir det fjerde ultraløpet på 6 uker... så konkurransene er jo den beste treninga foran neste løp. Forberedelsene har gått som planlagt helt til i går, da fikk jeg en del rusk i nese og hals... forkjølelse på gang? Jeg stapper i meg C-vitamin og annet rask og håper det beste.

En halvtimes joggetur i kveld viste at det fysiske er der jeg kan forvente det skal være. Resten av kvelden gikk med til pakking av løpssekk og backup-sekk, klargjøring av næring og klær, dobbeltsjekk mot arrangørens krav og trippelsjekk mot egen huskeliste. Før sengetid er vel oddsen for at jeg reiser til Hornindal i morgen 90/10.... hvordan situasjonen er når jeg våkner er jeg mer enn spent på.

Bildene i toppen er tatt av Helge, som jeg skal bo sammen med på Knausen Hyttegrend i Hornindal. Han har vært der noen dager - og løp gjennom en del av løypa i går. Det er mye motbakke (5600 høydemeter), det er mye stein, det er en del snø og det er framfor alt langt (75 km).

Startlista viser nå imponerende 222 deltagere hvorav 109 på hel løype, resten på halv (38 km). Det bør sikre bra selskap i alle fall fram til halvveis ved Horndøla Bru. Og målsettingen er uendret; Fullføre! Stipulert tid 18:45, men det blir hva det blir (makstid 30 timer).

Løypekart i 3D, 7 min flott løypepresentasjon
(klikk på linken)


Oppdatert fredag morgen:
Hals- neseirritasjonen utviklet seg natt til torsdag slik at deltagelse i Hornindal var utelukket...trodde jeg. Reisen ble utsatt til fredag morgen, men jeg regnet oddsen for maks 10% til at jeg ble bra nok til at jeg reiste. Jeg deppa skikkelig da, men utover torsdagen ble jeg stadig bedre - og nå fredag formiddag er jeg reiseklar. Jeg merker lutt irritasjon i nesa, men høyst ubetydelig - så nå håper jeg kroppen samarbeider i to døgn til.

Ingen kommentarer: