søndag 11. september 2011

kondis.no-helg

Dette ble en helg med alt for lite trening, men desto mer frivillig jobbing for kondis.no. Jeg hadde planlagt å sykle til begge de to arrangementene jeg hadde bestemt meg for å skrive om, men tiden strakk ikke til. Demed ble det bare 2 timer på sykkelen lørdag og 1 time søndag.

Nå er ikke alle helger like hektiske med tanke på kondis.no oppdateringer, men denne helgen jobbet jeg med løpende oppdatering fra VM100 km i Winchoten i tillegg til Lørenskogløpet lørdag og Skogbygda Rundt søndag. Å følge et ultraløp via live resultatoppdatering på web og sms-kontakt med lederne i løypa, er ganske hektisk - men også veldig spennende. I så lange løp skjer det noe hele tiden... ikke noe er "opplagt".

Kondissaken jeg jobbet med før og etter fotograferinga på Lørenskog:
Bra norsk innsats i VM 100 km


LØRENSKOGLØPET
På Lørenskog opplever jeg det fantastiske med å ha vært lenge i løpsmiljøet og ikke minst 7 år med kondis.no. Der treffer jeg - som på andre løp -  mange gode løpervenner. Det blir mange hyggelige samtaler, utveksling av klemmer og håndtrykk, tommel opp og brede smil. Det var en kjekk time ved Kjenn skole i fint vær, blant venner, og med 400 bilder på minnekortet.


På bildet ovenfor er Synne Vesterhus, som jeg første gang ble kjent med som "ballongmann" på Oslo Maraton i 2009. Hun og gubben Jacob (Jacobsen) var med i 4-timersgruppa mi. Siden har vi støtt på hverandre litt nå og da og holder kontakt på Facebook. Dette er bare ett eksempel på hvordan jeg gjennom kondis.no og idrettsengasjement ellers oppnår den luksus å ha svært mange idrettsvenner. Tidligere var det på samme måte i o-miljøet i 20 år. De som ikke engasjerer seg i frivillig arbeid i idrettslag eller foreninger ellers vet ikke hva de går glipp av.

Denne kostet meg mange timer med bilderedigering:
Lørenskogløpet på kondis.no

SKOGBYGDA RUNDT
Søndagens hyggelige begivenhet - bortsett fra middagen på Mamma Mia i Eidsvoll sammen med madammen - var en tur til Skogbygda for å lage en sak fra Skogbygda Rundt. Det var regn og grått, men like hyggelig likevel. I dag var jeg også ganske flink med innstillingene på fotoapparatet. Gråvær og bevegelige mål er ikke alltid like lett.


De tre gutta i tet etter 2 kilometer i Skogbygda Rundt gjorde en artig gest med å hilse på kondis-fotografen hånd i hånd.... men litt senere stakk Andreas (i midten) fra Espen og Jonas. Det ble 200 bilder på minnekortet i dag også, men redigering og utlegging må vente til mandag kveld.

Ingen kommentarer: