tirsdag 26. juli 2011

Mest ferie, lite trening

Hotell Kings Court sentralt i Prague var et fint sted å være i fem dager.

Ferieturen til Praha vil jeg nok aller mest huske på grunn av 22.juli - det var uvirkelig det som skjedde hjemme i Norge denne dagen. Likevel hadde vi noen fine dager i en utrolig flott by. Nydelig gammel arketektur, flotte spisesteder og god mat, fint hotell med et gedigent dobbeltrom og en fin atmosfære i by sterkt preget av turisme.  De 10 bildene nedenfor er et miniutvalg av de mange hundre bildene jeg har redigert i dag.

Treningsmessig ble det 45 minutter på spinningsykkel i hotellets fitnessrom hver formiddag, og så mye mer har det ikke blitt de to første dagene etter hjemkomst heller. Ny software på PC'n har stjålet en del tid, redigering av bilder det samme og også ganske mye tv-titting etter terroren i Oslo og på Utøya.

Men... i morra er det på'n igjen med større treningsdoser. Da er planen å sykle hjem etter utført tandemhopp på Rena. Senere i uka vurderer jeg å sykle gjennom CykelVasans trase....

Oppdatert onsdag ettermiddag: Omtrent samtidig som jeg skrev ferdig innlegget ble jeg akutt kvalm - etterfulgt av en natt med flere omganger oppkast. Dermed måtte Renaturen utsettes enda en gang... jeg sov til langt på ettermiddagen. Synderen er nok et glass Biola jeg drakk rundt midnatt, fra en tidligere uåpnet kartong.

NOEN FÅ BILDEMINNER FRA PRAHATUREN:

Jada, jeg innrømmer det. Under 10 kroner halvliteren på det billigste.... dette litersglasset kostet 30.

Karlsbroen og slottet sett fra toppen av broens østre tårn.

Karlsbroens vestside med slottet i bakgrunnen.

Det gamle rådhuset med den berømte klokken.

Byen med de røde hustakene sett fra tårnet på Petrinåsen
.
Kveldsstemning på Middagscruice på Moldau (Vltava).

Karlsbroen "by night"


Tynkirken lå mellom torget i gamlebyen og hotellet... fast punkt å orientere seg etter.

Ingen kommentarer: