fredag 15. januar 2010

Skiturer med hodelykt

Denne uka har det vært reneste mildværet sammenlignet med forrige uke. Dermed har jeg kunnet gå daglige kveldsturer på ski med hodelykt i temperaturer +/- 10 kuldegrader. Jeg har hatt en travel jobbuke, så det har bare blitt korte skiturer på 15 kilometer i snitt - men likevel nok til at jeg merker framgang teknikk- og fartsmessig.

Det er flott å kunne spenne på seg skia på trappa og gå rett ut i skiløypene med eller uten hodelykt. Denne uka har alle turene vært til dels sent på kvelden, og til sammen har jeg møtt 4 elg, 2 rådyr og 0 skiløpere på disse turene.

Smertene i høyre hæl kom for fullt tilbake etter en mølle- og styrkeøkt på tirsdag, men etter det har det roet seg igjen. Kveldsskigåinga på jordene her i Fenstad blir nesten bare staking/dobbelttak - og det er bedre for hælen enn diagonalgang.

Nå følger en hektisk helg hvor store deler av familien skal trimmes. Flere timers jogg med dattera i morgen (skal løpe fire av traséene til Vinterkarusellen), deretter snømåking og annen sjauing med junior på kvelden, og avslutningsvis 7-8 timer på ski med søsknene mine i Østmarka på søndag. Deretter kom en ny megahektisk arbeidsuke og absolutt ingen fare for å kjede meg.

Ingen kommentarer: