fredag 1. januar 2010

Ny sesong startet med 18 kilometer på ski

Jeg har oppsummert 2009 i et annet blogginnlegg. Det er ganske gode odds for at 2010 kan bli et bedre år trenings- og konkurransemessig. At Gammeln nå skal konkurrere i M60-64 får liten betydning all den tid de fleste ultraløp ikke har klasseinndeling, men jeg kan jo ha som mål å slå alle de som er eldre enn meg.

Treningsåret startet med en 18 kilometer lang skitur fra trappa, over jordene og en flott runde i Grasåsen/skianlegget og tilbake over jordene til trappa i Idrettsvegen 1. Bare 9 minus føles jo nesten varmt etter de siste dagers kulde.
Hælen var vond den siste timen på torsdagens lange løpetur - men etterpå har jeg merket mindre enn på svært lenge - inklusive dagens skitur. Nå blir det nye skiturer også de neste dagene, og nå skal jeg også preppe skia bedre slik at jeg får bedre glid (og teknikken sitter bedre).

Bildet nedenfor er tatt på Lørenskog i går... måtte bare legge det ut, det er vakkert med kald snøvinter! Skituren førstkommende søndag (5 timer?) starter her ved Lørenskog kirke.

2 kommentarer:

Jan Olav sa...

Et flott bilde!

Gammel'n sa...

Takk for det.
Da fant jeg bloggen din også, og la deg inn på blogger jeg følger :-) Godt Nytt år.