lørdag 1. juni 2013

Oppkjøring til UltraBirken i rute

Gjelder ikke sykkel!
 
Etter en litt daff langtur i skauen i går hadde jeg en fin sykkeløkt "Vorma rundt" i dag; 50 kilometer opp ned på hver side av Vorma mellom Vormsund og Eidsvoll. Sykkelbena var "sterkere" enn tidligere i år - og med 23 varmegrader og lite vind ble det ei super treningsøkt. Litt under 2 timer på 50 kilometer med terrengsykkel er grei fart for en sykkelmosjonist.

Det meste var ryddet opp i Bårlidalen... der det hadde gått flere småras.

I morgen venter den viktigste treningsøkta i oppkjøringen til UltraBirken; en langtur på ca 3,5 time i Fenstadmarka - der farten er underordnet varigheten. Det er en tur jeg gleder meg ekstra mye til siden jeg skal løpe med noen jeg ennå ikke har hilst på, kun vært i kontakt med på epost- og Facebook.

De neste fem dagene før UltraBirken blir det sykkel (1:00) løp (2:00) sykkel (0:30) løp (0:30) hvile. Med bare to uker mellom ultraløpene blir det ikke tid til mange skikkelige treningsøkter - men på sett og vis er det foregående ultraløpet den beste treninga for det neste. Slik blir det jo etter UltraBirken også, da er det bare 7 dager til Marka24!

Ingen kommentarer: