søndag 2. juni 2013

3-timers "bli-kjent-med-tur" med Kim og Petter

FORNØYDE KARER I FENSTAD SKIANLEGG ETTER TUREN
 
Vi hilste på hverandre for første gang kl 10:00 i dag, i Fenstad. Fire timer senere var vi nesten som gamle kjente. Det var Kim André som er nyinnmeldt i Romerike Ultraløperklubb, det var vennen hans Petter og det var gamle meg. Utgangspunktet for løpeturen var at Kim la ut melding for to dager siden på Facebook om at han og en venn skulle løpe en 3-timers i Jessheimtraktene, og jeg i stedet inviterte dem til Fenstadmarka og rolig løpetur med meg.

PETTER OG KIM VED ELLINGSJØEN
 
MEG OG PETTER SAMME STED
 
Jeg var litt bekymret over hvordan de ville oppleve ultraløperfarten min, men det skulle vise seg å være ubegrunnet. Vi sto bra til hverandre på en slik tur - jeg berget meg på mer erfaring i slik terreng, og de yngre karene fikk brukt litt mer terrengmuskler enn de er vant med.

KIM I HERLIGE FENSTADMARKA
 
NÆRINGSPAUSE LIKE VED HØYESTE PUNKT
 
RUGGESTEINEN RUGGET FAKTISK PÅ SEG, STERKE KARER DETTE GITT!
 
I rolig fart er det utrolig hor mye man rekker å prate om, og hvor godt kjent man blir allerede etter første "stevnemøte". Slike turer med nye løpsvenner er alltid en høydare, i dag passende karakteristikk på både turen, det kuperte terrenget og den høye temperaturen.
 
2,5 TIME UNNAGJORT... MEN FORTSATT NOEN MOTBAKKER IGJEN
 
3 timer og 19 minutter inkl. diverse småstopp - 23 kilometer på kuperte myke stier (suger krefter, ikke sant Kim?) - 470 høydemeter - bevegelsesfart 8:15/km. Her snakker vi om terreng som er tyngre enn det vi hadde i VUC og det vi møter i UltraBirken... så treningseffekten er super.

SÅ ER VI TILBAKE I SKIANLEGGET - VARME OG FORNØYDE.

ET EKTEPAR PÅ TUR SOM VI MØTTE UNDERVEIS OG PÅ VALSTADVARDEN (HØYESTE PUNKTET) KOM OGSÅ FORBI OG FIKK FOREVIGET ALLE TRE PÅ SAMME BILDE.

Takk for en super tur, Kim og Petter. Håper vi kan få flere turer sammen senere, ikke nødvendigvis 3 timer+ hver gang. For meg handler de neste dagene om å preparere meg best mulig før UltraBirken. Dagens test med Fresubin styrkedrikk som supplement til sportsdrikk fungerte fint, så jeg tror jeg prøver det samme om 6 dager; altså flytende føde i stedet for fast føde underveis i konkurransen.

Ingen kommentarer: