fredag 8. april 2011

Skremt av vinden

rb.no hadde oppslag om vinden, som skapte problemer for både det ene og det andre i distriktet...

Sola skinte, det var 13 varmegrader og veiene tørre... alt lå tilsynelatende til rette for årets første sykkeltur ute i dag*; hadde det ikke vært for vinden. Kanskje ikke noe å snakke om for en vestlending, men på våre kanter er vi ikke så godt vant med trær som knekker og hagemøbler som fyker rundt.

Dermed ble det innesykling i dag, men det er meldt mindre vind og fortsatt flott vær lørdag og søndag, så da blir det vel omsider utesykling. Når jeg sykler inne sliter jeg med å få nok trøkk i treninga, det fungerer egentlig best med kortintervall - og slik ble det i kveld: 1,5 time totalt hvorav 45 minutter 30/30 hvor de 45 korte tempodragene var med en tråkkfrekvens på 104rpm+.

* i går! ...det er visst godt over midnatt nå....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Løp i "ÖPPNA LANDSKAP" så er faren for å få tre i hode relativt liten :)
Fin økt !

Gammel'n sa...

Ja, Ståle. Hadde jeg kunnet løpt hadde det vært greit. Men når jeg bare er kapabel til å sykle stiller det seg annerledes. Jeg var ikke redd for å få trær i hodet, men hadde vel blåst av veien i stormkastene :-)
Det gikk greit å sykle ute i dag (lørdag) selv om det fortsatt blåste en del.