tirsdag 13. november 2012

Endelig ELIXIA-debut

Det skulle ta 3 måneder og ytterligere 3 dager fra jeg tegnet Elixia-medlemskap og til jeg benyttet meg av dette første gang. Det ble jaggu en dyr første time, og det krever en forklaring.

Forklaringen er at tredemølla og en del annet treningsutstyr ble solgt uka før jeg meldte meg inn 10.august... da jeg tilfeldigvis ble kapret av en Elixia-PT som vervet nye medlemmer på Jessheim Storsenter. Del to av forklaringa er at det gikk over to måneder før mølla ble hentet, og treningsrommet har derfor vært rimelig operativt hele tiden.

Nå er det bare 2 måneder til flytting i leilighet - og på tide å bli kjent med mitt nye treningsrom - som altså er Elixia på Jessheim (eller et av de andre Elixia-sentrene). Jeg valgte den sikre linja på første besøk, dvs en rolig time på mølla (10 km), en del tåhev og badstu - altså tre velkjente øvelser. Jeg tjuvtitta også litt på en del av fellestreningene, hadde jo sett meg ut noen aktuelle treninger, men å trene i gruppe der 100% av de øvrige er kvinner er kanskje litt sært. Valget på første fellesøkt ble dermed en Hjelmeset-inspirert time førstkommende tirsdag som de kaller "Yt max - til skisesongen"... der må det da komme noen andre karer. Neste valg ble "Xycling Activio" neste fredag - og på spinning er det i alle fall noen - antagelig mest - karer.

De to PT-timene som er inkludert skal jeg spare til oppsett av en tilpasset styrke-/sirkeltrening som jeg kan kjøre i kombinasjon med mølleløping gjennom vinteren. Jo dårligere vintervær, jo flere Elixiatreninger.... men jeg foretrekker selvsagt fint vær!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Gratulerer med "debuten" ;)

Gammel'n sa...

hehe, det var på tide, ikke sant.
Håper du er fornøyd med ditt nye treningssenter.

Unknown sa...

Jepp! Er det. Deilig og endelig ha et fast sted å trene på :)