mandag 13. juni 2011

Hurdalssjøen Rundt

Høydeprofilen er ikke perfekt med GPS-klokka (310XT).
Den mest åpenbare feilen er ved Svanfossen etter ca 96 kilometer, der er jeg nede i ca 130 moh.

Tidligere var Hurdalssjøen Rundt en 55 kilometers tur, men da bodde jeg på Råholt.  Fra Fenstad er det flere muligheter, den korteste ca 80 kilometer - mens dagens tur via Eidsvoll sentrum og Gardermoen var 97,5 kilometer. Dette ble nok en fin sykkeltur helt uten konflikt med firehjuls trafikanter... det er ikke så ille som avisene vil ha det til.
Det ble en fin og ikke alt for slitsom tur i fint vær, lettskyet men mest sol. I følge yr.no skulle det blåse 4-5 sekundmeter sørfra - men selv dette var godt merkbart på de 35 km i motvind fra Hurdal til Gardermoen. Hastigheten regulerte jeg slik at jeg hele tiden vippet litt over 25 kmt i snitt. Det var veldig mange syklister å se rundt Hurdalssjøen, men hvorfor kom alle den andre veien? Betyr det at jeg holder +/- normal treningsfart for de som er ute på langtur?

I morgen skal jeg til NIMI igjen, og da tar jeg en ny runde på om det likevel er "fotballbrokk" (Gilmore's groin) jeg er plaget av. Symptomer og utvikling stemmer bra, selv om jeg ikke har smerte ved hosting.

DAGENS GRØFTEKANTBLOMST:
Blomster og bie...
Prestekrager langs Hurdalssjøens vestside.
Mon tro hvor lang tid det går før jeg på sykkellangtur ikke finner en "ny" blomst for sesongen.

1 kommentar:

Jannicke sa...

Det er fint rundt Hurdalssjøen Olav.
Jeg bodde en periode på Råholt og var i området en del ganger. Det frister med en tur opp dit en gang. Det må isåfall bli på landeveisykkelen :-)