tirsdag 11. august 2009

UltraBirken blir en realitet 19.september


I forrige uke var jeg i et planleggingsmøte sammen med Rune Bergsodden og Tor Skraastad i Birkebeinerarrangementene på Rica Olrud på Hamar. Tema var UltraBirken, som blir en alternativ distanse i Birkebeinerløpet.

Det er positivt at nye arrangører av ultraløp sparrer med oss i NFIFs ultraløpsutvalg på forhånd, og det var en konstruktivt møte og de fleste detaljer for debutarrangementet ble klarlagt, slikt som løypevelg, support, bruk av sekk, maksimaltider, sikkerhet osv...
Mer om det har jeg lagt ut på kondis.no:
UltraBirken 2009

50 løpere får nå mulighet til å bli med på det første UltraBirken. Jeg vil være en av de 50, og jeg skal også prøveløpe traséen sammen med Geir Frykholm 3 uker tidligere. Jeg har stor tro på at dette skal bli det desidert største ultraløpet i Norge - det er spektakulært nok til å trigge alle som liker tøffe utfordringer - det er også kort nok til at det er overkommelig for alle som er rimelig godt trent.

Bildene er fra prøveløpingen 18 juli (Sharon Broadwell, Jon Harald Berge, Tor-Arne Stjern og Rolf Bakken).

Ingen kommentarer: