onsdag 30. oktober 2013

4 treningsturer i Barcelona - som jeg ikke tok

Det ble mye tapas og null niks trening i Barcelona
 
Det var planlagt - og det ble slik; 4 dager i Barcelona, uten joggesko og treningstøy. Kanskje ikke så merkelig når man var på vennetur med 11 ikke-trimmere, men det var første gang siden jeg begynte å løpe i 1977 at jeg reiste noe sted uten treningstøy. Hadde ting "vært som før" ville jeg nok også lett etter en mulighet til å løpe min 2 147. konkurranse på ferieturen.

Som en skjebnens ironi vrikket jeg foten 4 dager før avreise, så jeg hadde jo ikke fått løpt mye uansett. Dessuten hadde jeg det supert - og jeg travet da mye gatelangs!

Jeg la nok igjen ei mil på La Rambla i løpet av langhelgen

Avbud til Halden Ultraintervall
Spørsmålet var dernest om jeg rakk å bli klar til Halden Ultraintervall førstkommende lørdag, og hva ville 8 dager helt uten løping bety for formen? Det kunne kanskje gått. På dagens 35-minutters løpetur i terrenget var foten nesten bra - men dagsformen råtten og andre unnskyldninger køet seg opp. Hva som veide tyngst vet jeg ikke, men risken for DNF var for stor (har 2 slike på 6 ultraløp tidligere i år), så jeg har meldt avbud til Halden.

Konkurranse nr 2147 i NM og/eller superstunt?
Dermed ser det ut til at Jessheim Vintermaraton blir neste konkurranse, selv om nesten all trening framover blir i terreng. Jeg har et par 4-5 timers turer "på tapetet" denne og neste helg, men en eller annen gang før jul har jeg lyst til å gjøre noe litt mer ekstremt... jeg får gruble litt på hva det skal bli - og om det blir i stedet for Vintermaraton som også er NM og veteran-NM.

På handletur i Nike-shop... junior skulle ha et par Barca-drakter
 
Fra taket på hotellet.... sommervær i slutten av oktober!

Alle 12 på irsk pub siste natta... her sitter vi pent og pyntelig oppstilt, men ellers var det hæla i taket for gamlingene. Sjøl har jeg pynta med med trøye fra Hard rock Cafe Barcelona.

Ingen kommentarer: