lørdag 13. februar 2010

Nå er det bare glider som mangler

Stakkars hælsmerteplagede meg har først og fremst gjennomført trening med planker under bena de siste 2 månedene. Hittil i vinter har jeg loggført 572 kilometer, de første 546 med minimal festesmurning. Har lært at lite festesmurning "tvinger" deg til å gå mer teknisk riktig, ref. tyngdeoverføring.
Det stemmer sikkert, men jaggu stemmer det da også at manglende armstyrke avslører seg hele tiden.

Bilde 1:Skia er klare....

Etter en heller puslete tur i "Fenstadrunden" forrige helg tok jeg grep denne uka. Før torsdagens intervalløkt (årets første) la jeg på 3 lag "blått" under plankene - innenfor de avmerkede smøresonene.
Wow... var det så lett å komme opp bakkene (7 x 2.10/1.30).

I dag var det 18-kilometer'n som skulle testes. Runden starter ved trappa, går over jordene og deretter "Egilrunden" via skianlegget før hjemtur via jordene igjen. Tok ikke i noe særlig hardere enn tidligere, men du verden så mye "tryggere" gåinga var. Rett opp alle bakker med spikerfeste og uten syre i arma, dermed også mer krefter til stakinga i lette partier. Årspersen ble flyttet fra 1.23 til 1.15.

Bilde 2: Jeg er klar til start fra husveggen...

Nå skal jeg ut i garasjen og foreta en skikkelig prepping av gamleskia; legge på ny glider for første gang i år, og deretter passelig med festesmurning til morgendagens firetimerstur med Stein Frode i Østmarka. Det skal bli gøy å gå med ski som er skikelig preppa for første gang i år!

De nyeste skia skal jeg rense og levere til "Bull" eller "Milslukern" for strukturbehandling og prepping - slik at de er klare til neste helgs 90 kilometer lange kosetur i "Grenaderløpet".

Ingen kommentarer: