søndag 7. februar 2010

En times forsprang - det trengte jeg!

Jeg har maken drakt, men neida, dette er ikke meg. Det er Hurdølingen Olaf Knai som strekker ut på arenaen 200 meter før målgang. Det kan nok tenkes at han har mer krutt i arma enn meg...

Gårdagen var årets varmeste hittil, kun 3 minusgrader. Det var også årets trøtteste for min del, etter en uke med alt for lite søvn. Likevel ville jeg være med i Fenstadrunden, skirennet som følger en del av 4-timers treningsløypa mi (dvs at jeg går hjemmefra via jordene, hele Fenstadrunden og hjem igjen).

Jeg skulle ta bilder til en sak om rennet på kondis.no, og etter en kjapp etteranmelding til trimklassen (uten tidtaging) dro jeg av gårde 1.05 før hovedfeltet i konkurranseklassene. Det burde holde greit, i fjor var vinnertiden ca 1.40, og jeg mente jeg skulle klare imponerende 2.30.

Joda, det holdt - så vidt!
Etter en fin og ikke alt for strevsom tur, på gamleskia som ikke var preppa siden i fjor, kom jeg i mål på 2.26.17 etter 5-kilometere på 28.41 - 26.54 - 26.59 - 24.19 - 24.40 og avsluttende 3km på 15.12.

Om noen i konkurranseklassene brukte lenger tid enn meg? Jada, 3 av 99. Om jeg kunne gått fortere? Jada, men nepper mer enn 10-15 minutter.
Resultatene

Mens jeg skiftet til tørt på overkroppen og fant fram fotoapparat ble vinneren annonesert i mål... skit, jeg rakk ikke å ta vinnerbilde - og var litt snurt over det. En halvtime senere og et antall bilder og enda mer skravling med deltagerne var humøret bedre. Litt verre igjen ble det da jeg på kvelden kjente at hælen nå var veldig vond igjen... (Skal løpesesongen 2010 bli en sykkelsesong??).

Saken jeg la ut på kondis.no/romerike:
Stian R. Andresen vant Fenstadrunden

Reidun Tveit Sund, vinner av dameklassen som gikk (rødmerødme) 38 minutter raskere enn meg.

Ingen kommentarer: