lørdag 25. oktober 2008

4 timers tur over åsen til Odal'n

Langturer med gode løpsvenner er en fin hobby. I dag var det klart for ny tur med Stein Frode, denne gang fra Fenstad til Odal'n over skauen. Ingen kjempelang tur, men tross alt drøye 4 timer hvorav halvparten på sti (og en del i myr).

Litt logistikk måtte på plass ved at jeg hentet Stein i Odal og kjørte til Fenstad hvor vi startet - før vi løp til Odal og han kjørte meg hjem. Såpass er det verdt - slike turer er bra både for kondisjonen og sjela, og vi får ikke minst veldig god tid til å juge om alt mulig.

Her er Stein ved en stemplingskasse ved Rottjernet ikke langt fra Fallet i Skogbygda, litt før halvveis på turen.

Det var fine løpsforhold med lettskyet vær og 6-8 varmegrader. Vinden merket vi lite til i skogen. Vi løp med sekk, og min var litt ekstra tung siden jeg glemte å sette igjen tørre sko og klær i Odal'n da jeg hentet Stein. Dermed var det en sekk på 8-10 kilo (inklusive drikke) jeg startet med.

Jeg løp Bergen Ultra / NM 100 km forrige lørdag, og er allerede brukbart restituert. Løp også en langtur i går kveld, men likevel gikk det greit på dagens 4-timerstur selv om jeg ble litt stiv i låra i perioder. Stein trener for neste års NXRTI, mens jeg har et mye nærmere mål med Halden Ultraintervall (8x10 km) om en uke.
Som vanlig en fin tur sammen med Stein - og i Odal'n ventet Line med kaffe og nybakte skolebrød. Livet er herlig........

Med mobilkamera og lang arm ble det et bilde av turkameratene etter ankomst Odal'n

Ingen kommentarer: