mandag 26. desember 2011

Mer julesykling

Jeg legger ved logonissen til Romerike Ultraløperklubb - men faktum er at jeg ikke føler meg mye som ultraløper.... jeg bare drømmer om å bli det igjen - og går'e ikke så går'e ikke.

Lillejulaftenturen på 82 kilometer ble fulgt opp med 75 kilometer på sykkelrulla på ettermiddagen julaften; da la jeg inn ei intervalløkt med 75 x 60/60...(ca 600/400 meter sykling annethvert minutt). Tiden går mye fortere når man hele tiden må foreta fartsjiusteringer - og jeg hadde jo DVD nr 2 fra Monsens Nordkalotten 365 å kose meg med samtidig.

1.juledag ble det 45 min styrketrening og 1 time på rulla med tyngre gir enn tidligere... det ble likevel ikke all verdens puls - så jeg må nok teste ut enda mer belastning etter hvert - bare knærne tåler det. I dag, 2.juledag altså, var det klart for 30 min joggetur (6 min/km) på mølla igjen - før en time på rulla tilsvarende den i går. Jeg har hatt en strekklignende plage i ryggen et par uker - og det var den og ikke bekkenplagene jeg kjente mest til på mølla i dag.

Etter planen blir neste løpetur om tre dager, og da i det som kan bli årets første og eneste løpskonkurranse; Vinterkarusellens 4.løp på Jessheim, 7 kilometer.

Nedenfor et hyggelig minne fra julekvelden, da jeg for første gang var sammen med begge barna og barnebarna på julaften:

Ingen kommentarer: