torsdag 28. august 2008

"Rondanestien" Langtrampens 11 km

Kom for sent av gårde, og rakk bare 5 min dårlig oppvarming før start på Langtrampens 3.løp i kveld. De fleste løp kortløypa, den såkalte "Preståsrunden", mens 8-10 av oss løp 11 km som i stor grad følger "Rondanestien".

Fin løype med 4 km asfalt- og grusvei i starten, og deretter ganske teknisk terrengløping. "Alle" løp fra meg over den første haugen, men jeg mente jeg burde ta igjen de fleste i terrengpartiet. På såpass lange løp får jeg jo også litt utelling for god kondisjon selv om farten er dårlig.

Var 30/45 sek etter 4. og 5.mann i feltet (Luktvassli og Pay) etter fire kilometer, men tok dem igjen etter en drøy kiloemeter i terrenget og løp rett fra og var langt foran i mål. Var fornøyd med løpinga i terrengdelen, og presset meg ikke helt maks. Ble 3.mann totalt siden jeg også tok igjen Aadne Bækken som hadde fått strekk.

Dette var altså konkurranse nr 2 av 9 i en 6-ukersperiode - jeg håper å konkurrere meg i form fram mot Oslo Maraton og nye ultraeventyr senere på høsten.

Bildet er tatt av Bjørn Hytjanstorp etter ca 1 kilometers løping

Reportasjen min på kondis.no/romerike: http://www.kondis.no/Romerike/index.php?aid=76095&k=romerike%2Fromerike&mid=

Ingen kommentarer: